Przetwarzaj, porównuj, zabezpieczaj, weryfikuj i automatyzuj przetwarzanie dokumentów zgodnie z RODO
Od 25 maja 2018r. wszystkie firmy zaczęły obowiązywać nowe rozporządzenie unijne dotyczące ochrony danych osobowych. Działania niezgodne z jego wytycznymi są karane gigantycznymi karami finansowymi. Za poważne zaniedbania grozić może nawet 20 mln euro kary lub do 4% globalnego obrotu firmy – przez co zabezpieczenie dokumentów z danymi osobowymi staje się na dzień dzisiejszy kwestią niezmiernie istotną i mającą wpływ na bezpieczeństwo firmy. Firma musi spełniać żądania dostępu do posiadanych danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych oraz sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
Anonimizacja dokumentów i pseudonimizacja danych osobowych to kluczowe procesy w kontekście ochrony prywatności i zgodności z RODO. Anonimizacja polega na trwałym usunięciu lub przekształceniu danych osobowych w taki sposób, aby nie było możliwe ich przypisanie do konkretnej osoby. Pseudonimizacja natomiast to technika, która pozwala na ukrycie tożsamości osoby poprzez zastąpienie jej danych identyfikacyjnych innymi, co umożliwia dalsze przetwarzanie danych bez ujawniania pełnej tożsamości, z możliwością odwrócenia tego procesu pod określonymi warunkami. Oba te rozwiązania pomagają zminimalizować ryzyko naruszenia danych i są kluczowymi elementami w zapewnianiu bezpieczeństwa informacji zgodnie z wymogami RODO.
Według IDC White Paper “Addressing the Document Disconnect” March 2015. US, UK, DE, FR, JP, 80% procesów w firmach częściowo lub całkowicie odbywało się na podstawie dokumentów papierowych. Nawet jeżeli proporcje się zmieniły na korzyść formatów elektronicznych, to w dalszym ciągu spełnienie nowych wymagań może okazać się trudne do realizacji.
Problemem w obliczu wejścia w życie RODO staje się nieprzebrana ilość danych ukrytych w dokumentach, których przeszukanie „po treści” CTRL „F” nie jest możliwe. Obniżenie efektywności pracowników biznesowych zaangażowanych do spełniania wymogów nowego prawa ochrony danych osobowych może doprowadzić do spowolnienia pracy całej firmy.
W przygotowaniu się do nadchodzących zmian mogą pomóc kompleksowe rozwiązania OCR (optycznego rozpoznawania dokumentów), takie jak ABBYY FineReader 16, program przetwarzający dokumenty do formatów pozwalających na ich dalszą edycje lub archiwizację. To dzięki niemu stworzenie ustandaryzowanego procesu wprowadzania i przetwarzania dokumentów może stać się o wiele prostsze. FineReader pozwala zwiększyć efektywność pracy z dokumentami dzięki wbudowanym i łatwym w obsłudze narzędziom, umożliwiającym usuwanie ale też wydobycie informacji z dokumentów papierowych i cyfrowych.
Zalety, które w świetle nowej ustawy są niezwykle istotne to:
- przekształcanie do formatów pozwalających na ich dalszą edycję, do formatów PDF pozwalających na długoterminową archiwizację,
- usuwanie poufnych informacji,
- szybkie wyszukiwanie po treści jak również porównywanie dokumentów.
ABBYY FineReader PDF 15 umożliwia zabezpieczanie, weryfikację oraz automatyzację przetwarzania dokumentów zgodnie z RODO. Program zawiera wszelkie narzędzia potrzebne do zaawansowanej edycji oraz przetwarzania dokumentów, skanów i obrazów, na formaty umożliwiające ich edycję takie jak: Microsoft® Word, Excel®, OpenOffice® Writer i inne.
Program jest dostępny w dwóch wersjach: Standard i Corporate z polskim interfejsem użytkownika oraz darmowym wsparciem technicznym.
Dowiedz się więcej
https://finereader.pl/produkty/przetwarzanie-dokumentow/abbyy-finereader-corporate-edition
albo
Przetestuj już dziś