Podobnie jak w innych dziedzinach naszego życia, także w branży ubezpieczeniowej zauważyć można coraz większą cyfryzację. Aby wszystkie procesy były przeprowadzane zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz z zachowaniem maksymalnego poziomu bezpieczeństwa, konieczne jest zadbanie o właściwe oprogramowanie. Jednym z niezbędnych do potrzebnych wykonywania codziennych czynności może być ABBYY FineReader 16.
Zrozumienie procesów kluczem do sukcesu
Branża ubezpieczeniowa opiera się na dokumentach, ale niewielu ubezpieczycieli w pełni zautomatyzowało obsługę podstawowych materiałów używanych do: wyceny, zawierania umów ubezpieczenia, onboardingu, rozpatrywania roszczeń i zapewniania zgodności. Spowalnia to procesy ofertowania, gwarantowania oraz roszczeń, a ostatecznie negatywnie wpływa na wrażenia klientów związane z obsługą. Zrozumienie przepływu informacji w procesach — oraz tego, gdzie występują opóźnienia i przerwy — to pierwszy krok do inteligentnej automatyzacji w ubezpieczeniach, której wsparciem może być FineReader.
Wyzwania związane z branżą ubezpieczeń
Samodzielnie znalezienie problemów oraz procesów, które można usprawnić, nie zawsze jest łatwe — zwłaszcza gdy w branży działa się od lat i ma się utarte schematy działania.
Wśród najczęściej zgłaszanych wyzwań, kłopotów wymienia się:
- chęć wdrożenia efektywnej automatyzacji;
- konieczność zwiększenia wydajności procesów;
- wymaganie wzrostu konkurencyjności, zwłaszcza zdobycie przewagi nad towarzystwami, które wykorzystują nowe technologie przechwytywania informacji, aby ulepszyć doświadczenia klientów;
- fakt, że inwestycja w Zrobotyzowaną Automatyzację Procesów nie przynosi oczekiwanych rezultatów;
- chęć uzyskania pewności, że spełnia się wszelkie wymagania prawne związane z dokumentami;
- fakt, iż ręcznie obsługiwane procesy obsługi dokumentów powodują niezadowolenie i utratę klientów — zwłaszcza na nowych rynkach z młodszą, zaawansowaną technologicznie klientelą.
Efekty wdrożenia FineReader w firmie ubezpieczeniowej
Inteligencja procesowa
FineReader pozwala na analizowanie procesów w czasie rzeczywistym oraz weryfikowanie, gdzie występują wąskie gardła, w jakich miejscach oraz kiedy dochodzi do powtórzeń, wykrycie miejsc z brakującymi danymi oraz przestrzeni, w których automatyzacja działa, a w których nie.
Przechwytywanie dokumentów
Oprogramowanie FineReader umożliwia automatyczne przechwytywanie i przetwarzanie dokumentów, które wchodzą w skład dowolnego procesu ubezpieczeniowego, takiego jak: przyjmowanie klientów, asekuracja, analiza polis, reasekuracja, roszczenia, subrogacja, spory prawne i badanie zgodności z przepisami.
Konwersja dokumentów
Dzięki naszemu oprogramowaniu dokumenty papierowe i elektroniczne można szybko oraz dokładnie konwertować do formatów edytowalnych bądź czystych danych dla dalszych procesów.
Duże archiwum z możliwością przeszukiwania
Firma ABBYY zapewnia potężną platformę korporacyjną do scentralizowanej i rozproszonej konwersji dużych ilości dokumentów papierowych lub zeskanowanych obrazów do przeszukiwalnych archiwów i repozytoriów.
Poprawa Zrobotyzowanej Automatyzacji Procesów
Oprogramowanie pozwala na zautomatyzowanie przetwarzania dokumentów zgodnie z potrzebami, aby aplikacje RPA i BPM były inteligentniejsze, szybsze i bardziej efektywne.
Sprawne przetwarzanie dużych ilości dokumentów
Skalowalne oprogramowanie FineReader automatyzuje i przyspiesza przetwarzanie dużej liczby formularzy, faktur i innych dokumentów, klasyfikując je, wyodrębniając cenne indeksy i eksportując jako pliki z możliwością wyszukiwania do aplikacji biznesowych lub archiwów.
Kluczowe korzyści dla ubezpieczyciela z wdrożenia oprogramowania FineReader
Wdrożenie oprogramowania do PDF-ów daje szereg korzyści dla towarzystwa ubezpieczeniowego. Do największych z nich bez wątpienia zaliczyć należy:
- bezproblemowe przetwarzanie dokumentów wszelkiego typu,
- kontrolowanie wydajności procesów w czasie rzeczywistym, co pozwala na upewnienie się, że dotrzymywane są uzgodnione czasy reakcji w zakresie obsługi klienta,
- zgodność z prawem,
- usprawnienie pracy,
- wymierny wzrost wydajności.