Jak FineReader sprawdza się w branży ubezpieczeniowej?

Podobnie jak w innych dziedzinach naszego życia, także w branży ubezpieczeniowej zauważyć można coraz większą cyfryzację. Aby wszystkie procesy były przeprowadzane zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz z zachowaniem maksymalnego poziomu bezpieczeństwa, konieczne jest zadbanie o właściwe oprogramowanie. Jednym z niezbędnych do potrzebnych wykonywania codziennych czynności może być ABBYY FineReader 16.

 

Zrozumienie procesów kluczem do sukcesu

Branża ubezpieczeniowa opiera się na dokumentach, ale niewielu ubezpieczycieli w pełni zautomatyzowało obsługę podstawowych materiałów używanych do: wyceny, zawierania umów ubezpieczenia, onboardingu, rozpatrywania roszczeń i zapewniania zgodności. Spowalnia to procesy ofertowania, gwarantowania oraz roszczeń, a ostatecznie negatywnie wpływa na wrażenia klientów związane z obsługą. Zrozumienie przepływu informacji w procesach — oraz tego, gdzie występują opóźnienia i przerwy — to pierwszy krok do inteligentnej automatyzacji w ubezpieczeniach, której wsparciem może być FineReader.

 

Wyzwania związane z branżą ubezpieczeń

Samodzielnie znalezienie problemów oraz procesów, które można usprawnić, nie zawsze jest łatwe — zwłaszcza gdy w branży działa się od lat i ma się utarte schematy działania.

Wśród najczęściej zgłaszanych wyzwań, kłopotów wymienia się:

  • chęć wdrożenia efektywnej automatyzacji;
  • konieczność zwiększenia wydajności procesów;
  • wymaganie wzrostu konkurencyjności, zwłaszcza zdobycie przewagi nad towarzystwami, które wykorzystują nowe technologie przechwytywania informacji, aby ulepszyć doświadczenia klientów;
  • fakt, że inwestycja w Zrobotyzowaną Automatyzację Procesów nie przynosi oczekiwanych rezultatów;
  • chęć uzyskania pewności, że spełnia się wszelkie wymagania prawne związane z dokumentami;
  • fakt, iż ręcznie obsługiwane procesy obsługi dokumentów powodują niezadowolenie i utratę klientów — zwłaszcza na nowych rynkach z młodszą, zaawansowaną technologicznie klientelą.

 

Efekty wdrożenia FineReader w firmie ubezpieczeniowej

Inteligencja procesowa

FineReader pozwala na analizowanie procesów w czasie rzeczywistym oraz weryfikowanie, gdzie występują wąskie gardła, w jakich miejscach oraz kiedy dochodzi do powtórzeń, wykrycie miejsc z brakującymi danymi oraz przestrzeni, w których automatyzacja działa, a w których nie.

Przechwytywanie dokumentów

Oprogramowanie FineReader umożliwia automatyczne przechwytywanie i przetwarzanie dokumentów, które wchodzą w skład dowolnego procesu ubezpieczeniowego, takiego jak: przyjmowanie klientów, asekuracja, analiza polis, reasekuracja, roszczenia, subrogacja, spory prawne i badanie zgodności z przepisami.

Konwersja dokumentów

Dzięki naszemu oprogramowaniu dokumenty papierowe i elektroniczne można szybko oraz dokładnie konwertować do formatów edytowalnych bądź czystych danych dla dalszych procesów.

Duże archiwum z możliwością przeszukiwania

Firma ABBYY zapewnia potężną platformę korporacyjną do scentralizowanej i rozproszonej konwersji dużych ilości dokumentów papierowych lub zeskanowanych obrazów do przeszukiwalnych archiwów i repozytoriów.

Poprawa Zrobotyzowanej Automatyzacji Procesów

Oprogramowanie pozwala na zautomatyzowanie przetwarzania dokumentów zgodnie z potrzebami, aby aplikacje RPA i BPM były inteligentniejsze, szybsze i bardziej efektywne.

Sprawne przetwarzanie dużych ilości dokumentów

Skalowalne oprogramowanie FineReader automatyzuje i przyspiesza przetwarzanie dużej liczby formularzy, faktur i innych dokumentów, klasyfikując je, wyodrębniając cenne indeksy i eksportując jako pliki z możliwością wyszukiwania do aplikacji biznesowych lub archiwów.

 

Kluczowe korzyści dla ubezpieczyciela z wdrożenia oprogramowania FineReader

Wdrożenie oprogramowania do PDF-ów daje szereg korzyści dla towarzystwa ubezpieczeniowego. Do największych z nich bez wątpienia zaliczyć należy:

  • bezproblemowe przetwarzanie dokumentów wszelkiego typu,
  • kontrolowanie wydajności procesów w czasie rzeczywistym, co pozwala na upewnienie się, że dotrzymywane są uzgodnione czasy reakcji w zakresie obsługi klienta,
  • zgodność z prawem,
  • usprawnienie pracy,
  • wymierny wzrost wydajności.

Zobacz inne artykuły:

FineReader PDP w przedsiębiorstwie z branży spożywczej — case study

W branży spożywczej, gdzie procesy i jakość są kluczowe dla sukcesu przedsiębiorstwa, skuteczne zarz...

Jak uniknąć pułapek przy korzystaniu z oprogramowania OCR i edytowaniu plików PDF?

Żyjemy w erze cyfrowej, gdzie papierowe dokumenty coraz częściej są zastępowane przez ich elektronic...

OCR a IDP — najważniejsze różnice

Aktualnie w organizacjach ilość generowanych i przetwarzanych danych stale rośnie, a technologie zwi...

FineReader PDF w branży kreatywnej. Zastosowanie OCR do przetwarzania i analizy treści w procesie twórczym

W erze powszechnej dostępności informacji, prędkość oraz efektywność przetwarzania treści stają się ...